Barnesamtaler

Både barn og voksne går igjennom ulike kriser i løpet av livet. Barn er forskjellige, men felles er at de ofte får med seg mer enn det vi voksne tror,- og at de trenger mening og sammenheng mellom sin opplevelse og det som foregår rundt dem. Vi hjelper deg med forklaringer og kommunikasjonen rundt små og store utfordringer dere måtte stå ovenfor. Vi kan også ha samtaler med barn (vi ønsker uansett alltid å ha en samtale med foreldre/omsorgspersoner først) der vi hjelper de med å finne ordene, eventuelt veiledning med foreldre som ønsker å hjelpe barn med å finne ord.

Vi hjelper deg med:

  • Veiledning på hvordan man snakker med barn og unge om vanskelige temaer.

  • Hjelp til forklaringer tilpasset barnets alder og situasjon.

  • Burde jeg fortelle det?

  • Hjelp med å skape helhet og mening av det som skjer for barnet/ungdommen.

  • Veiledning på hvordan man kan hjelpe barn og unge med å sette ord på vanskelige følelser og opplevelser.

  • Samtaler med deg og barnet/ungdommen (Vi ønsker alltid på snakke med foreldrene først).

  • Samtaler som skaper helhet og mening rundt skilsmisse, dødsfall, sykdom, psykisk sykdom, flytting og mobbing.

Typiske forløp og priser

  • Et typisk barnesamtaleforløp begynner med at forelder tar kontakt og presenterer en utfordring de ønsker hjelp med. Vi snakker deretter om hva som er gjort så langt. Hva har barnet sett/opplevd? Hvilke ord er brukt? Hvordan har barnet/ungdommen hittil reagert på situasjonen? Deretter veileder vi enten forelderen på hvordan hen selv kan snakke med/fortsette prosessen med barnet, eventuelt blir en terapeut med på samtalen mellom foreldre og barn (NB. Vi ønsker uansett alltid en samtale med foreldre/omsorgspersoner før barn eventuelt blir med i samtalen).

  • For bestilling kan du bruke online bestillingen på bunnen av denne siden, eventuelt ringe oss eller sende sms på nummer 453 44 878.

  • I forkant av samtalen vil du få tilsendt en link til et samtalerom der samtalen vil finne sted. Logg på 5 minutter i forkant av timen for å sjekke at kamera og mikrofon virker. Ønsker du heller å snakkes på telefon er dette helt i orden for oss. Da kan du svare på bekreftelses-eposten fra oss og melde fra om dette, så ringer vi deg når timen begynner på telefonnummeret du har oppgitt i bestillingen.

  • Etter endt samtale vil du få tilsendt et elektronisk evalueringsskjema. Vi er svært opptatt av at samtalene med oss skal være nyttig for deg/dere, og vi er derfor helt avhengig av din tilbakemelding slik at vi hele tiden kan forbedre oss. Skjemaet brukes også i forhold til deg/dere vi snakker med flere ganger slik at vi kan forsikre oss om at vi holder oss til temaer og veiledning som er nyttig for deg/dere

  • Er du i en situasjon der dere trenger hjelp, men ikke har råd til å betale for flere timer, ta kontakt med oss så bruker vi en del av timen på å veilede dere på hvem dere burde kontakte innenfor offentlig sektor for å få hjelp som passer deres behov.

  • Ikke nøl med å kontakte oss på e-post eller telefon 453 44 878 dersom du har spørsmål eller lurer på om dette kan være noe for deg/dere.

Priser og bestilling

  • En “Barnesamtale” varer i 45 minutter og koster kr 900.

  • Klippekort med 5 x 45 minutter koster kr 4000.

  • Beløpet for timen betales med kort, reserveres på din konto og trekkes i etterkant av timen.

  • Avbestilling av time må skje minst 24 timer i forkant av timen. Avbestillinger etter fristen vil bli belastet i sin helhet.